e-ticaret sektörü 800 milyar TL’ye ulaştı
Rapora göre Türkiye’de; E-ticaret şubesinin büyüklüğü, 2022 yılında Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın (GSYİH) yaklaşık yüzde 6’sına tekabül eden 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaştı. Son 5 yıllık verilere bakıldığında, e-ticaretin GSYİH içindeki payı düzenli bir artış göstererek yüzde 2,8’e yükseldi.
Bu artışın yüzde 1,6’sı 2019’dan bu yana pandeminin etkisiyle kaydedilen büyümeye kaydedildi. Türkiye’de e-ticaret faaliyetleri pazar dinamikleri açısından toplam perakendeden yüzde 16,5’lik payla bir önceki yıla göre daha büyük bir paya sahip olsa da. diğer ülkelerde de sektörde değerli bir büyüme potansiyeli olduğu raporda vurgulandı.
Raporun sonuçlarına göre Türkiye’de e-ticarette ortalama sepet tutarlarında 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL artış gözlemlendi. Aydan aya en büyük yıllık hacim artışı yüzde 200 ile Temmuz ve Ağustos aylarında gerçekleşti.
Rapor, e-ticaret platformlarını kullanan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 2,2 arttığını gösteriyor. Ayrıca 2022’nin prestijiyle birlikte kadın kullanıcı oranı yüzde 58, erkek kullanıcı oranı yüzde 42 olarak kaydedilirken, 2021 yılına göre kadınların payı yüzde 10 arttı.
2022 yılında e-ticarette satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek pazar payına sahip iş kategorileri sırasıyla moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmet, turizm ve seyahat oldu. Bu beş şube, satış hacmi olarak e-ticaret segmentinin yüzde 63’ünü, süreçlerin ise yüzde 66’sını oluşturdu.